פטיש אוויר חשמלי או פנאומטי (מפתח אימפקט) | זוקו שילובים
פטיש אוויר

פטיש אוויר חשמלי או מפתח אימפקט (פנאומטי) מבית אינגרסול  ראנד (Ingersoll Rand) הוא כלי עבודה המונע באמצעות אנרגיה של אוויר דחוס. פטיש האוויר הוא כלי עבודה הכרחי במיוחד בקרב מוסכים, פנצ'ריות מפעלים בתעשייה, נגריות ובתי מלאכה.

פטישי אויר נבדלים ביניהם בעוצמה שהם מסוגלים לייצר ברגע נתון. כאשר יש צורך במומנט גבוה לסגירת אום או בורג מסוים, נצטרך לוודא כי פטיש האוויר אכן מתאים לביצוע המשימה.  בחירת פטיש אוויר (מפתח אוויר) שיתאים למשימה היא שלב קריטי מכיוון שהסכנה הבטיחותית הכרוכה בסגירת אומים וברגים במומנט נמוך מדי עלולה להיות הרת אסון.

כיצד פועל פטיש אוויר?

צנרת האוויר הדחוס מזרימה את האוויר מהמדחס בלחץ גבוה המאפשר את הנעת המנוע של הפטיש. האוויר הזורם אל מנוע הפטיש מומר לתנועה סיבובית עוצמתית המאפשרת את סגירת הברגים והאומים.

לרוב הפטישים הפנאומטיים ישנה אפשרות לבחירת מהירויות סיבוב שונות אשר מייצרות מומנט שונה ובכך מרחיבות את טווח העבודה האפשרי של הפטיש ומפחיתות את הצורך ברכישת דגמים נוספים של פטישי אוויר לביצוע משימות שונות.

 

מפתח אוויר ingersoll rand air impact

 

 

לאיזה סוגי עבודות מתאים פטיש אוויר?

פטיש אוויר מתאים במיוחד למקומות בהם אין אפשרות לשימוש בחשמל כמו סביבה בה קיימים נוזלים רבים וישנה סכנת התחשמלות.
מוסכים הם דוגמא טובה לכך, העבודה השוטפת עם נוזלים ושמנים אינה מאפשרת עבודה עם כלי עבודה חשמליים ולכן משתמשים בכלי עבודה פנאומטיים. בנוסף, העוצמה הנוצרת באמצעות האוויר הדחוס מאפשרת ביצוע עבודות מורכבות בהם כלי נטען מתקשה להתמודד.


תפעול פטיש אוויר וכללי בטיחות
 

הפטיש הפנאומטי פשוט למדי לתפעול ולרוב כולל 3 אפשרויות: כפתור ההפעלה אשר באמצעותו מתבצעת עבודת פטיש האוויר, בורר המהירות המאפשר שליטה במומנט הפטיש וכפתור הכיוון המאפשר שליטה בכיוון הסיבוב לפתיחה או סגירה של האומים והברגים.

למרות אופן התפעול הפשוט של הכלי, היכולת לפתוח אומים וברגים מצריכה עוצמה רבה שאין להקל בה ראש. כאשר עובדים עם פטיש אוויר או עם כלי עבודה פנאומטים אחרים יש לשים דגש ל-3 נושאים עיקריים :

1. סביבת עבודה נקייה של צינור האוויר – בעת הפעלת הכלי, זרם האוויר הנע בצינור גורם לתנועה שלו ולכן יש לוודא שאין בסביבת הצינור אנשים או חפצים העלולים להיפגע מכך.

2. שימוש בכפפות עבודה – העבודה בסביבה בה הכלים, הבוקסות והברגים והאומים הבנויים ממתכת עשויים לגרום לחבלות ופציעות רבות.

3. אופן החזקת הפטיש – לחיצה קלה על פטיש האוויר תניע אותו בעוצמה ולכן יש להחזיק את הפטיש בשתי ידיים כאשר יד אחת אוחזת ב"הדק" ואילו היד השנייה תומכת בצידו האחורי ומוודא שלא ייצא משליטה.

פטיש אוויר לרכישה דגם ingersoll rand air impact

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פטיש אוויר בזוקו שילובים

בזוקו שילובים תוכלו למצוא פטיש אוויר למכירה במגוון עוצמות וגדלים כמו גם כלי עבודה פנאומטיים ונטענים מבית אינגרסול ראנד. הכלים מבית אינגרסול ראנד הינם הכלים הרשמיים של מירוצי ה-NASCAR ומשמשים גם את הקבוצות הבכירות במירוצי הפורמולה 1 שם כידוע אין מקום לפשרות.

פטישי אוויר לרכישה בזוקו אונליין:

פטיש אוויר "1/2 קל חזק

פטיש אוויר  "3/4

פטיש "3/4 קל

פטיש אוויר "1/2 קל

פטיש "1 קל

פטיש "1 קל חזק

פטיש "1/2 טיטניום קל

פטיש "1/2 טיטניום מיני

פטיש "3/4 קל אף ארוך 150 מ"מ

פטיש "3/8 טיטניום קל

פטיש "3/8 מיני

פטיש "3/8 מיני אף חתוך

 

סוג
שימוש
מפרט טכני
 

פטישי אוויר (אימפקטים)

מחפשים בקרה מושלמת על משאבות הדלק שלכם?

רוכשים את מערכת הבקרה החשמלית החכמה של Piusi במחיר מיוחד, ומקבלים ערכת 10 מפתחות והתקנה במתנה!

קרא עוד

כל פתרונות השאיבה והשפכים בסיניבר שילובים

סיניבר שילובים הינה מהחברות הוותיקות והמובילות בישראל בתחום תכנון וייצור משאבות וציוד לטיפול בשפכים!

קרא עוד

חג פסח שמח וכשר מקבוצת זוקו שילובים!

בפרוס האביב, קבוצת זוקו שילובים מאחלת לכל לקוחותיה ובני משפחותיהם, חג פסח כשר, בריא ושמח!

קרא עוד

בקרו אותנו באתר טרקטורים וציוד I.T.E מקבוצת זוקו שילובים

לאתר